Gezondheid en ziekte gezondheid logo
Familie gezondheid

Hoe tieners naar Jezus te leiden

Als christelijke ouders, wil je dat je kind zich bekeert en deelt in de redding die Jezus biedt. Als je kind een tiener is, kan het moeilijker zijn om hem naar Jezus te leiden. Tieners ondergaan fysieke en emotionele veranderingen en twijfelen misschien over God of ze kunnen religie benaderen met scepsis. Wees geduldig en bid. Terwijl je tiener naar je kijkt en naar je luistert, kan God in hem werken door de Heilige Geest.

Praat met je tiener over God en Jezus. Open niet openlijk Bijbelverzen als ze ongehoorzaam zijn geweest. De beste aanpak is om in dagelijkse omgang met Jezus te praten. Bijvoorbeeld als je buiten bent met je tiener, een opmerking maakt over de schoonheid van de natuur en hem eraan herinnert dat God de schepper van de wereld was. Als een geliefde sterft, spreek dan over de rol van Jezus als trooster in het midden van verdriet.

Deel je conversie-ervaring. Iemands getuigenis is een krachtig hulpmiddel bij het leiden van anderen naar Christus. Vertel je tiener over je leven voordat je Jezus hebt aangenomen. Als je op dat moment een kind was, beschrijf dan hoe het was om opgroeiend Jezus te kennen - hoe je slechte tijden hebt doorgemaakt, maar dat Hij er altijd was. Als je getuigenis er een is met tijden van rebellie, wil je misschien niet elk detail delen. Dit is afhankelijk van de volwassenheid van uw kind. Het belangrijke element is hoe Jezus je leven veranderde.

Verklaar het Evangelie met eenvoud. Tieners moeten in duidelijke bewoordingen weten wat de behoefte is aan Jezus in hun leven. In plaats van preachy frases te gebruiken, leg je de stappen uit die nodig zijn om de Heer te accepteren. Begin met het erkennen van je zonden en het besef dat niemand iets kan doen om de schuld voor de zonde te betalen. Praat dan over Gods liefde voor ons, wat werd aangetoond door zijn zoon de wereld in te sturen om voor de zonden van de mensheid te sterven. De laatste stappen zijn om te geloven dat Jezus stierf en is opgestaan.

Help je tiener begrijpen hoe te bidden voor redding. Dit gebed hoeft niet uitgebreid te zijn. Geef uw kind een voorbeeld van wat gewoonlijk The Sinner's Prayer wordt genoemd. Je kunt het opschrijven of een kopie van een christelijke site afdrukken. Vraag hem of hij wil dat je met hem bidt, maar benadruk dat hij in zijn hart kan bidden en toch door Jezus kan worden aanvaard.

Gezondheid en ziekte © https://www.gezond.win