Gezondheid en ziekte gezondheid logo
Familie gezondheid

Activiteiten voor kinderen om God te dienen

Kinderen hoeven niet te wachten tot ze ouder zijn om hun spirituele reis in eigendom te nemen. Natuurlijk spelen ouders een sleutelrol bij het voeden van de geest van hun kind, net als een lokaal kerk- of zondagsschoolprogramma. Door praktische activiteiten te gebruiken die kinderen leren wat het betekent om God te dienen, help je ze om overtuigingen te ontwikkelen die ze de rest van hun leven kunnen dragen.

Bijbelstudie

De Bijbel staat vol met voorbeelden van mensen die God dienden op jonge leeftijd, zoals Samuel, David of Josiah. Ga met je kind zitten en bestudeer meer over deze mensen, inclusief wat ze voor God hebben gedaan en hoe het is gegaan. Brainstorm samen over hoe deze mensen zouden kunnen leven als ze vandaag leefden en de leeftijd van uw kind waren. Maak een lijst van enkele dingen die uw kind kan toepassen, zoals: "Ik kan een gigantisch probleem in mijn leven onder ogen zien, zoals David deed om God te dienen."

Vrienden die vrienden dienen

Praat met uw kinderen om aan het einde van elke dag over hoe hun vrienden hulp of aandacht nodig hebben in een deel van hun leven. Denk na over manieren waarop je als gezin voor deze behoeften kunt zorgen, zoals het begeleiden van een klasgenoot in een onderwerp of ervoor zorgen dat ze niet alleen zitten tijdens de lunch. Verbind dit met Efeziërs 6: 7 of Jezus 'lering over de Barmhartige Samaritaan, zodat uw kind beter kan begrijpen wat het betekent om God te dienen door anderen te dienen.

Prullenbakwandeling

De eerste twee hoofdstukken van de Bijbel delen hoe God de wereld schiep, verklaarde dat het goed was en daagde de mensheid uit om er voor te zorgen. Kinderen kunnen Hem dienen door te helpen bij de zorg voor de aarde, zelfs met iets simpels als het oppakken van afval op de grond. Zoek een deel van de stad of in uw buurt dat onderhoud nodig heeft, zoals in een openbaar park of een steegje. Geef je kind een plastic handschoen en een vuilniszak en loop dan samen om al het afval dat je tegenkomt op te ruimen. Bid voor de mensen of bedrijven die je in dat gebied ziet. Bespreek de ervaring als je klaar bent, inclusief lezen uit Genesis 1 en 2.

Voetwassing

Lees met je kind door Johannes 13: 1 tot 17 en merk op hoe Jezus Christus leert dat het dienen van God het type inhoudt van nederigheid die wordt bewezen door elkaars voeten te wassen. Besteed tijd aan het feitelijk wassen van elkaars voeten als een gezin, waarbij je je engageert om God te eren door elkaar te eren. Geef een klein handdoekje en een stift aan je kind en geef hem de opdracht om er op een paar manieren over te schrijven dat God hem door anderen heeft gediend. Vervolgens daagt u hem uit om de andere kant te gebruiken om een paar manieren op te schrijven waarop hij God zal dienen door anderen in uw huishouden te dienen.

Couponboek

Lees 1 Korintiërs 4 en praat over wat het betekent om gekend te zijn als "dienaren van Christus" door de dingen die we doen. Praat met je kind over mensen in zijn leven die hij een zelfgemaakte kortingsbon kan geven met specifieke aanbiedingen om die persoon op een of andere manier van dienst te zijn. Bijvoorbeeld

"Ik zal God dienen door je te helpen met een project in jouw tuin." - "Ik zal God dienen door een huishoudelijke klus voor je te doen." - "Ik zal God dienen door het maken van je ontbijt. "-" Ik zal God dienen door je alle goede dingen te vertellen die ik in je zie. "-" Ik zal God dienen door je hond een eindje te laten lopen. "-" Ik zal God dienen door je te helpen je auto. "

Yard Sale zonder winstbejag

Help je kind te zien dat we omringd zijn door veel mensen die dingen nodig hebben die we vaak als vanzelfsprekend beschouwen, zoals eten, kleding of Luister naar 12:33 waar Jezus leerde over het verkopen van onze eigen dingen om voor anderen te zorgen en een werfverkoop te organiseren als een gezin of kerk waar verdiend geld wordt weggegeven in plaats van te worden bewaard. met het label "Food Donations" en nog een label met "Kleding Donaties". Nodig uw klanten uit om terug te komen en met u mee te doen anderen te zegenen. Kies een lokaal ministerie dat u zult ondersteunen bij uw inspanningen, of op zoek bent naar mensen in je eigen buurt die misschien gezegend is door wat je hebt gedaan.

, , ] ]

Gezondheid en ziekte © https://www.gezond.win