Gezondheid en ziekte gezondheid logo
Familie gezondheid

Activiteiten voor kinderen Over Jezus sterven aan een kruis

Jezus die sterft aan het kruis en weer oprijst zijn centrale elementen van het christelijk geloof. De apostel Paulus beschreef deze belangrijkste reeks gebeurtenissen in 1 Korinthiërs 15 en zei: "Als er geen opstanding van de doden is, dan is zelfs Christus niet opgevoed. En als Christus niet is grootgebracht, is onze prediking nutteloos en daarom is jouw geloof." Het is soms een uitdaging om kinderen - vooral jonge kinderen - te leren over de dood van Jezus. Je moet leeftijdsgebonden activiteiten gebruiken om hun begrip te stollen.

Pre-K

Heel jonge kinderen begrijpen het stervensconcept niet helemaal. Wanneer je Jezus die aan het kruis sterft uitlegt aan een kind dat nog geen leestijd heeft bereikt, concentreer je dan op de liefhebbende aard en het perfecte leven van Jezus. Loop met je kind door enkele van de wonderen die hij heeft gepleegd en enkele van de gemeenschappelijke Bijbelverhalen om de basis te leggen voor een meer grondige uitleg als je kind wat ouder wordt. Als je kind de dood van een geliefde of zelfs een huisdier heeft meegemaakt, kan het een goed idee zijn om de hemel kort uit te leggen als een plek waar je heengaat als je sterft omdat Jezus aan het kruis sterft. Kleuractiviteiten kunnen handig zijn bij het beschrijven van deze gebeurtenissen, maar het gebruik van een kleurplaat met Jezus aan het kruis kan meer zijn dan kleine kinderen zouden moeten zien. Overweeg om uw kind foto's van de hemel te laten maken met familieleden of huisdieren daar. Vind connect-the-dots-afbeeldingen die de wonderverhalen van Jezus verbeelden in plaats van de kruisiging. Laat je kind een kruisje maken van ijspopstokken of takken van je tuin. Zing liedjes over het leven van Jezus en zijn liefde met je kleine kind.

Grade School Kids

Leerlingen van de basisschool kunnen meestal lezen uit een bijbel die is afgestemd op hun niveau van leesvaardigheid. Richt je kind op het basisschoolboek op het verhaal van de dood van Jezus in haar Bijbel, zodat ze het kan lezen en vragen kan stellen voordat ze iets doet. Zodra ze een basiskennis van de kruisiging heeft, help haar om een ​​diorama in een landschapscène in een doos te maken. Je kunt haar ook een tekening laten maken van wat ze denkt dat er is gebeurd of van de gebeurtenissen rondom de kruisiging. Hoewel het belangrijk is om het inzicht van uw kind in de kruisiging te ondersteunen met de vele traditionele verhalen uit Jezus 'leven, moet u een eenvoudige uitleg geven over deze belangrijkste gebeurtenis: leg het concept van zonde op een zorgvuldige, op leeftijd passende manier uit door met uw kind te lopen door de 10 Geboden zoals genoteerd in Exodus 20. Leg, als je dit eenmaal doet, uit dat iedereen zondigt, inclusief jezelf, en dat iedereen die zondigt vergiffenis nodig heeft. Leg tot slot uit dat een veroordeling voor een christen de weg is om zich van de zonde af te keren en erop te vertrouwen dat Jezus die aan het kruis sterft het mogelijk maakte om vergeving voor zonden te verkrijgen. Koppelactiviteiten zoals kleurplaten, woordonderzoek en knutselen aan de 10 Geboden helpt kinderen te begrijpen waarom de kruisiging heeft plaatsgevonden en zal het begrip van uw kind van de Bijbel vergroten.

Middelbare school en oudere kinderen

Kinderen van middelbare scholen kunnen meer nieuwsgierig en stellen diepere vragen dan jongere kinderen. Als zodanig kan het nuttig zijn om meer te behandelen dat de gebeurtenis van Jezus 'dood omringt in je activiteiten. Laat bijvoorbeeld uw middelbare schoolkind onderzoeken hoe het er met voorspellingen uitzag dat Jezus ons zou komen redden honderden jaren voordat het plaatsvond zoals in Psalm 22. Laat uw kind een geïllustreerd krantenartikel schrijven dat uitlegt hoe Jezus aan deze voorspelling heeft voldaan. Help uw kind met het ontwerpen van een dramatische interpretatie van gebeurtenissen rond de kruisiging die hij met zijn vrienden of broers en zussen kan presenteren aan uw familie of kerk. De kinderen kunnen het drama ook op video opnemen en online plaatsen om hen evangelisatie te leren. Als uw kind technisch onderlegd is, laat hem dan een digitale presentatie ontwerpen met behulp van software, zoals PowerPoint of Prezi, die de gebeurtenis uitlegt.

Kraalarmbanden

Een veel voorkomende en nuttige activiteit om de gebeurtenissen voorafgaand aan het evenement uit te leggen de kruisiging evenals het hele paasverhaal is door het maken van een kralenarmband. Hoewel er veel variaties op dit voertuig zijn, begint het meestal met een kraal die de verbonden symboliseert die God met de mensheid heeft gesloten. De volgende kraal zal wit zijn en symboliseren hoe de mens zondeloos is gemaakt. Vervolgens symboliseert een zwarte kraal de val van de mens toen hij zondigde in de Hof van Eden. Een rode kraal symboliseert het bloed van Jezus aan het kruis en een zwarte kraal symboliseert zijn dood. Een groene kraal symboliseert misschien de opstanding van Christus uit de dood met een laatste knoop aan het einde, wat betekent dat u de christelijke overtuigingen aanvaardt. Je kunt andere kralen toevoegen om andere dingen te symboliseren, maar zorg ervoor dat de presentatie draait om Jezus die aan het kruis sterft, de belangrijkste gebeurtenis in de christelijke geschiedenis.

  1. Kunnen supplementen bijniervermoeidheid omkeren?

    Van moeheid tot concentratiestoornissen kan bijniervermoeidheid normale dagelijkse taken b

  2. Justin Timberlake en Jessica Biels Cheat Day Meal zijn allemaal van ons

    Met haar onberispelijke teint en zijn gebeeldhouwde lichaamsbouw is het niet verrassend da

  3. Kruiden verminderen angst tijdens zwangerschap

    Tijdens zwangerschap kunnen hormonale schommelingen en de fysieke veranderingen van het li

  4. Finasteride en acne

    Finasteride is een medicijn dat wordt verkocht onder de merknaam Proscar om hypertrofie of

 

Gezondheid en ziekte © https://www.gezond.win